2009. január 17., szombat

Levendulás zsákocska kezdőknek és haladóknak





Arra gondoltam, ideje elővennünk az alkotó énünket, készítsünk egy selyemzsákocskát a nyár folyamán szüretelt levendulának!
A munka menete a következő:
Először is szükségünk lesz egy 25x40cm-es selyem anyagdarabra. Ezt hajtsuk félbe, majd az első rajzocskának megfelelően varrjuk össze a hosszabb és egy rövidebb oldalt. Utána fordítsuk ki a zsákot, majd a még nyitott oldalt varrjuk össze és tisztázzuk el, hogy az anyag széle ne rojtosodjon ki. Ezután az utoljára összevarrt részt tűrjük be a zsákba, így ez nem fog látszani. Nem maradt más dolgunk, mint megtölteni a zsákocskát szárított levendulával és egy színben harmonizáló szalaggal szorosan átkötni.
Az elkészült "művet" tehetjük a ruhásszekrénybe, a fehérneműs fiókba, vagy a párnánk alá is. Akinek nincs varrógépe, az se keseredjen el, hiszen a zsákocska kézzel is hamar megvarrható és az esetleg egyenetlenre sikerült varrás sem fog látszani.
A végére még egy jó tanács: akinek kisgyereke van, az bombabiztosra kösse a csomót, ha nem akar mindenhonnan apró virágocskákat összeszedni! Tapasztalatból mondom...
Jó munkát!
Utóirat: Az elkészült alkotások fényképeit elküldhetnétek nekem, szívesen beteszem a blogba!

2 megjegyzés:

  1. A mókás az, hogy én is mindig elhatározom, hogy készítek ilyen zsákocskákat. Aztán eljön a nyár, virágoznak a levendulák és rabul ejtenek. Mire észbe kapok, már elvirágoztak....Így egyik évben sem kerül semmi a zsákocskákba:-)

    VálaszTörlés
  2. Én sem szoktam minden levendulát leszedni, mert szeretem a színét, az illatát a kertben is. De azért egy nagy csokorral mindig szárítok belőle. Sőt a rózsák mellé a vázába is szoktam tenni levendulát...

    VálaszTörlés