2011. augusztus 3., szerda

Horgolt kitűző készítése

Crocheted brooch tutorial







































Először horgoltam magamnak egy kőszürke kitűzőt. A tesóm elkunyerálta, és magával vitte Hollandiába. Aztán horgoltam egy kék kitűzőt. Kisorsoltam a bátor jelentkezők között. Most újra horgoltam egy szürkét. Nem adom oda senkinek. Talán holnap a barátnőmnek, ha megtetszik neki...
Készítettem a kitűzőhöz egy leírást fázisfotókkal, mintarajzzal, hogy ha véletlenül a bross nélkül jönnék haza a holnap délutáni pletykapartinkról, legyen ami alapján újra elkészítem :)


First I crocheted a stonegrey brooch for me. My sister asked it and took it to Holland. Then I crocheted a blue brooch. I will send it to a giveawaywinner. And yesterday I crocheted a stonegrey brooch, too. It's mine. I don't give it away. Maybe to my friend, if she like it...
I made a tutorial with photos and a drawing, because I'm not sure, that I will come home tomorrow with the brooch from our afternoon meeting :)


Horgolt kitűző

Hozzávalók:
- Puppets Perlé 8 pamut hímzőfonal (7398-es árnyalat)
- 1 mm-es horgolótű
- kitűzőalap
- különböző méretű gyöngyök
- kisolló
- gemkapocs (sorjelölőnek)

Crocheted brooch


- Puppets Perlé 8 cotton thread (colour 7398)
- hook 1 mm
- basis for a brooch (what is its right name???)
- beads in several measurement- scissors
- paperclip (sign the rows)


























A mintarajz alapján elkészítjük a horgolt virágot.

Crochet the flower following the drawing.



























Gyöngyökkel díszítjük a közepét.

Decorate its middle.

























Kis korongot horgolunk, ez lesz a kitűző hátulja. Nem vágjuk el a fonalat.

Crochet a little disk, it will be the back of the brooch. Don't cut the thread.

























A korongot a virág hátuljához illesztjük és kúszószemekkel félig hozzáhorgoljuk.

Crochet the disk to the back of the brooch a half with slipstitches.

























Ekkor a kitűzőalapot becsúsztatjuk a korong alá, és folytatjuk a korong hozzáhorgolását a virág hátuljához. Ha körbeértünk, eldolgozzuk a fonalat.

Slide the basis of the brooch under the disk and continue the crocheting.

























Így néz ki a bross hátulja...

This is the back of the brooch...

























...és így a színe.

... and this is the frontside.







































Jó horgolást!

Have a good crochet-time!

15 megjegyzés:

  1. Köszönöm szépen a mintát! Ma már jártam Nálad, és a szivecske leírását mentettem el, amit szintén köszönök!! Mindig tudok mazsolázni a szépségeid közül:)(ezt nem csak a mintákra értem)

    VálaszTörlés
  2. ÓÓÓÓÓ, ez gyönyörűséges!

    lehet megtanulok horgolni :))

    VálaszTörlés
  3. Ezer köszönet a leírásért!
    Én kendőtűt/tűket fogok ebből a virágból készíteni.

    Mióta a leírásod nyomán megkötöttem az első - nagyimintás kendőmet, egyre-másra gyártom az újabb darabokat./nemcsak nagyi mintával/ Kendőtűt viszont nem kapok hozzájuk...

    VálaszTörlés
  4. Annás hihetetlen vagy:-) Nagyon köszönöm a leírást! ár kinyomtattam, el is készítem ha már nem nyertem meg :-)(nekem fehér fonalam van és fehér gyöngyöm, de az is nagyon szép lesz) Köszönöm még egyszer!

    VálaszTörlés
  5. De jó kis ajándék ez a leírás mára! (Én újabban műanyag függönycsipesszel jelölöm a sorokat, aminek pici bekattintós része is van.)

    VálaszTörlés
  6. Ebben a színben jobban tetszik, ezért inkább játszottam volna... :-) A leírást köszi, ki fogom próbálni!

    VálaszTörlés
  7. Köszi szépen Annás,gyönyörű ez a szín (is)! Ezt most már tényleg tartsd meg magadnak!:)
    Hol lehet beszerezni kitűző alapot?

    VálaszTörlés
  8. Nagyon tetszik! Azonnal meg kell csinálnom :) És már nem is csak egy darabon gondolkozom... :)

    VálaszTörlés
  9. Milyen rég szeretnék már horgolni magamnak egyet!

    VálaszTörlés
  10. ÓÓ nagyon köszönöm, hogy megosztottad a készítése menetét, ki is próbálom!!Nagyon kedves virágocska!!

    VálaszTörlés
  11. Mindenkinek köszönöm a kedves szavakat és a lelkesedést :)

    Melinda, Nekem még 20 évvel ezelőttről maradtak meg a kitűzőalapjaim, de a kreatívboltokban biztosan tudnak neked segíteni. És ez a kitűző is elkelt... Most horgolhatok másikat (hatalmas sóhaj)...

    VálaszTörlés
  12. Kedves Annás! S.O.S.! A hármas láncszem szirmok utáni sortól elakadtam: hova kell a kúszószemeket ölteni a következő soroktól? Bele az előző sor kúszószemébe?
    Köszönöm a segítséget előre is. Anna

    VálaszTörlés
  13. Elkészült:) Azért ezek a kúszószemek szeretnek elbújni. Anna

    VálaszTörlés
  14. Örülök, hogy sikerült :) A kúszószemeket nekem is a második próbálkozásra sikerült csak "megszelídítenem" ...

    VálaszTörlés