2012. június 7., csütörtök

Rózsaszirmok

Rosepetals








































A rózsa a legkedvencebb kedvenc virágom, nem tudom megunni a színeit, az illatát, a szirmok formáját. Azt eddig is tudtam, hogy ehető, és egyszer ittam már kínai rózsapálinkát is (nagyon ízlett!!!), de arra nem gondoltam, hogy én magam készítsek valamit rózsaszirmokból.
Ma este, amikor hazaértem, fáradtan nekiláttam böngészni a blogokat. Aztán megakadt a szemem Hédi új bejegyzésén, amiben leírta, hogyan készített rózsasziromból szörpöt és lekvárt. Teljesen fellelkesültem: kirohantam a kertbe, leszüreteltem a rózsáimat (jó, nem mindet), és azonnal nekiláttam a szörpfőzésnek. Kb. 2 L szörpöt tudtam a szirmokból készíteni, most épp a szárazdunsztban pihennek az üvegek. Nem bírtam ki, még melegen megkóstoltam a szörpöt: teljesen rózsaízű, rózsaillatú és még rózsaszínű is :)

5 megjegyzés:

  1. Gyönyörűek a képeid, mint mindig!
    Most elültetted a bogarat a fülembe ezzel a rózsaszörppel!:o) Ha majd lesz rózsám a kertemben...nem fogom elfelejteni...kipróbálom!

    VálaszTörlés
  2. Hédi, a szörp egyszerűen fantasztikus! (A megjegyzésedet pedig véletlenül kitöröltem, bocsánat...)

    VálaszTörlés
  3. Sajnálnám leszedni a szirmokat...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sok van belőlük, és úgyis csak azokat szedem le, amik másnap már lepotyognának.

      Törlés