2014. január 17., péntek

Lila káposztával...

Natural dyeing with red cabbage

... festettem ma fonalat, kíváncsi voltam, most is sikerül-e olyan szép búzakék színt kapnom, mint régebben. Hát nem igazán. De szerintem ez a festés sem lett rosszabb, csak más :)

Egy nagy fej lila káposztát felszeleteltem, eszegettem belőle, majd amit nem faltam fel, azt vízben főztem jó fél órát. Hagytam kihűlni a levet, majd leszűrtem, és a festőlevet három felé osztottam. Az egyik lábasba timsós lé került, a másik lábasnyi festőlébe ecetet és egy marék sót tettem, a harmadik lábasban lévő festőléhez pedig csak egy marék sót adtam.

Timsós lilakáposztalé
















































Ecetes lilakáposztalé
















































Natúr lilakáposztalé
















































Mindegyik lábasba tettem 5 dkg natúr gyapjúfonalat (Drops Baby Merino, 02-es árnyalat), félórát kis lángon főztem, majd a festőlében hagytam őket kihűlni. Ezután langyos vízzel alaposan kiöblítettem a fonalakat, az a jó, amikor már nem színezi meg az öblítővizet.


Még vizesek
















































Most pedig várom, hogy megszáradjanak az új fonalaim :)

6 megjegyzés:

  1. Mekkora ötlet! Köszi!!!
    Jó hétvégét!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szeretek színekkel és fonalakkal boszorkánykodni :)

      Törlés
  2. Válaszok
    1. Eléggé megváltozott a fonalak színe reggelre, de így izgalmas :)

      Törlés
  3. Nagyon szép árnyalat lett mindhárom, de így együtt olyan romantikusak:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, romantikusak, nekem kicsit túlságosan is, ezért festettem át a rózsaszínt. Lehet, hogy nem kellett volna, de most már mindegy...

      Törlés