2014. október 19., vasárnap

Alakul...

(Striped) work in progress :)
















































... a csíkos kendőcske, szépen haladok vele :) A sorok sajnos egyre hosszabbak, de a színek kedvesek, a fonalak puhák, és egy-két nap múlva már a nyakamat melengeti majd a kendő.
4,5 mm-es tűvel kötöm, 7 szemmel kezdtem. Harisnyakötéssel készül, minden sima sorban szaporítok a két szélén és a középső szem két oldalán.

















































Mivel utálom a szálakat eldolgozni, nem vágtam el a színváltásoknál a fonalat, de az sem túl szép, ha oldalt lifegnek az épp használaton kívül lévő szálak. Ezért amikor a sima sor második szemét kötöm, a kötéshez fogom a két nem használt szálat, mögöttük vezetem azt a fonalat, amivel abban a sorban kötök, majd elkészítem a második sima szemet. Utána leengedem a nem használt szálakat és folytatom a kötést. Arra azért vigyázni kell, hogy ne legyen túl feszes a két elrejtett szál, mert az összehúzza a kendő szélét. Színváltásnál ezért kicsit meghúzogatom a kötést, hogy elrendeződjenek a fonalak, megtalálják a nekik legkényelmesebb helyzetet :)

6 megjegyzés:

  1. Kedvesek nekem is ezek a színek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kicsit furák együtt, az igaz (legalábbis a gyerekeim szerint), de nekem tetszenek :)

      Törlés
  2. Hűha, elismerésem!!! Egyrészt a gyorsaságod miatt, másrészt a jól sikerült fonalfestésért :-) Szívesen vennék tőled olyan posztot, ahol bemutatod, hogy honnan szerzed be a növényeket, az egyéb hozzávalókat és hogy néz ki nálad egy ilyen festőeljárás. Természetesen csak akkor, ha van hozzá kedved és időd.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedvem lenne, elhiheted, csak az idővel állok cudarul mindig. De valamikor sort kerítek erre is.
      Amúgy sokat kísérletezek, kotyvasztok, és Kemendi Ági festőnövényes könyve is hatalmas segítség, jó szívvel tudom ajánlani.

      Törlés