2016. január 8., péntek

Tél van...

Winter sweater
















































... hideg van, fázom. Nem szeretek fázni.
Karácsony után feltúrtam a fonalas dobozaimat, hogy egy vastag és kályhameleg pulcsira való gombolyagot összeszedjek, de nem találtam semmit, ami megmozgatta volna a fantáziámat. Aztán kotorászni kezdtem a komódban is, abban az elkezdett, de valamiért félbehagyott holmikat tartom.
















































Kezembe akadt egy jobb sorsra érdemes pulcsikezdemény, amit évekkel ezelőtt kezdtem kötni alulról felfelé. Mivel az évek során rájöttem, hogy én inkább fentről lefelé haladva szeretek kötni, és már az eredeti koncepcióra sem emlékeztem, seperc alatt lebontottam a kötést. Lett is 300 g Mosó Masám és 200 g Malabrigo Riosom, ami talán elég egy garbónyakú pulcsihoz. Új kötéspróbát is készítettem, az 5,5 mm-es tű lett a megfelelő ezekhez a vastag fonalakhoz.
A pulcsi nyakát horgolt ideiglenes kezdéssel indítottam, mert szeretnék 2 szürke sort lezárásként, és így legalább pont úgy fog kinézni a garbónyak széle, mint az ujjaké vagy a pulcsi aljáé. Eddig még nem csináltam ilyen kezdést, most próbálom ki először, kíváncsi vagyok, jól fog-e kinézni.
Megkötöttem a pulcsit a derekáig, és az ujjakkal szeretném a kötést folytatni, mert ha kész a két ujja, akkor teljes megmaradó fonalmennyiséget bele tudom kötni a pulcsiba, és nem lesz gond azzal, hogy esetleg túl hosszú lett, viszont az ujjakra nem marad elég fonal.
















































Az elgondolásom elvileg működik, de még nem jártam a végére, mert az ujjakhoz 5,5 mm-es zoknitűk kellettek, ezek pedig nem voltak itthon. Tegnap be is szereztem egy készletet a Barkában, úgyhogy már gőzerővel köthetem a pulcsimat. Talán sikerül még a télen hordanom :)

I'm in a big work, I'm knitting my purple and grey sweater because there is a real winter in Hungary. I bought these yarns few years ago (the purple one is Malabrigo Rios, the grey one is Barka Mosó Masa), and now they are on my needles. I hope, I can finish it before spring :)

10 megjegyzés:

  1. Á! Emlékszem, mikor vetted ezeket a fonalakat! Nem ma volt... Nagyon szép sorsra jutnak :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én már nem emlékszem pontosan, de évekkel ezelőtt volt. Most viszont épp elkezdtem aggódni, hogy elég lesz-e a fonal...

      Törlés
  2. Amilyen későn kezdődött idén az igazi hideg, van rá esély, hogy még márciusban is hordhatod az ígéretes pulcsidat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem kizárt. Volt olyan év, amikor március közepén a hó elborította a fél országot, felénk is másfél méteres hófalak voltak...

      Törlés
  3. Szuper meleg pulcsinak néz ki! Kíváncsian várom a végeredményt! :o)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Épp az előbb próbáltam fel, mert ellenőriznem kellett az ujja hosszát, és a pulcsi igen puha és meleg :))) De jó lenne, ha már készen lenne...

      Törlés
  4. A héten tanultam meg én is ezt a kezdést, szuper, nekem nagyon bejött!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ma délelőtt fejeztem be a pulcsit (most szárad), és nekem is tetszik ez a fajta kezdés, használom majd máskor is :)

      Törlés
  5. Jó lenne valamikor együtt melegedni a tűz mellett. Annyi mindent szeretnék kérdezni..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hívj fel, szívesen látlak :) Olyan régen találkoztunk...

      Törlés